To di-eet of not to di-eet ;)

Ineens ben ik het zat. Al die zakken chips, die flessen cola, die eindeloze repen chocolade, die dwang om alles op te moeten eten, die suikerverslaving, dat dikke lijf wat me hindert in wat ik wil, de trap niet op kunnen komen zonder ademnood, die buik die in de weg zit zodat ik m’n veters nog niet eens fatsoenlijk kan strikken, het altijd moe en futloos zijn, het niet tegen die hitte van deze week kunnen.

Ik ben het zo zat. En daarom wil ik het nu eens goed aanpakken. Niet met het zoveelste dieet want dat werkt voor mij niet. Ik eet helemaal niet zoveel en zo verkeerd. Mijn probleem zit in het snoepen, in de chips, het Ben&Jerry ijs, in de cola en in de suiker die ik in mijn thee doe. Een dieet is helemaal niet nodig als ik mijn slechte gewoontes zou laten en wat meer op mijn eten zou letten.

En dat ga ik dus nu ook doen. Mijn goede voornemens zullen geen voornemens blijven deze keer! Ik heb natuurlijk ook een beetje hulp nodig dus ik ga de komende 3 maanden de e-coaching volgen van www.nooitmeeropdieet.nl Haar programma sprak me het meeste aan van alle dieten en coachingssites die ik de afgelopen dagen heb bekeken.

Wat zijn mijn slechte gewoontes die ik kwijt wil?

*4 schepjes suiker in mijn mok thee *zo’n 2 á 3 keer per week een hele zak chips *zeker een keer per week een hele beker Ben&Jerry ijs, vrijwel elke dag een paar repen chocolade, bijna elke dag een paar glazen cola, onbewust eten (zomaar wat eten omdat ik trek heb of omdat het er ligt), teveel eten (2x opscheppen omdat het zo lekker is en dan buikpijn hebben omdat het teveel was.

Wat wil ik anders gaan doen?

*de slechte gewoontes laten, meer bewegen, op mijn eten letten en bijhouden wat ik eet want ik wil bewuster gaan eten, gezonder eten met minder afhaaleten, minder pakjes en zakjes, verser en puurder eten, meer water drinken

Wat doe ik nu aan sport?

*2 keer per week één uur kickboksen *in principe 3 keer per week een uur aquajoggen/trimzwemmen maar te vaak komt daar wat tussen.

Wat ga ik deze week (week 30 ) doen?

* maandag en donderdag kickboksen *maandag en vrijdag zwemmen *dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag half uur wandelen

*opschrijven wat ik eet, waar en waarom

*meer water drinken. Ik las een goeie tip, altijd een bidon met water bij de hand houden. Een bidon drinkt makkelijker dan een glas. Voor mij werkt het.

2 thoughts on “To di-eet of not to di-eet ;)

  1. johh je weegt meer dan je foto laat zien 😉
    Ik wens je succes en hoop dat je je doel bereikt
    Zwem nu zelf 5 maal per week , fiets ongeveer 30 km per dag en val geen gram af , heb het maar losgelaten …… de kilo’s zullen bij mij wel gaan als het er tijd voor is.

Comments are closed.