Twittertaartje

Vorige week zoemde er een bericht op Twitter rond dat op de site van de Hema gratis taart te bestellen was. Toen ik ging kijken bleek het om de bosvruchtenclafoutis te gaan. Normaal voor 4 euro, nu stond er 0 euro bij. Gratis taart is altijd leuk dus heb ik er meteen eentje besteld met in m’n achterhoofd de verwachting dat het niet door zou gaan. Als de Hema de klaarblijkelijke fout zou ontdekken dan zouden ze vast wel alle bestellingen annuleren.
Ondertussen was het druk op Twitter. Er waren mensen die schreven dat ze honderden taarten besteld hadden en die aan de Voedselbank wilden schenken. Was wel heel grappig om alle commentaren te lezen. Uiteindelijk haalde de fout in de Hemasite de krant en de tv dus het was wel een enorme reclame voor de Hema. Hier een stukje op Nu.nl http://www.nu.nl/internet/2659005/gratis-hema-taart-veroorzaakt-stormloop-site.html
Een paar dagen daarna kreeg ik een mail dat mijn bestelling geannuleerd werd (dus toch).
Dit schreven ze:
Beste klant,

U heeft gisteren een bestelling voor een of meerdere bosvruchten clafoutis taart(en) geplaatst op de HEMA website. Bij deze taart is per ongeluk een verkeerde prijs op de site terecht gekomen. Er stond een prijs vermeld van 0.00 euro terwijl de taart altijd 4 euro kost.

Dit is inmiddels hersteld en we doen er alles aan om dit soort fouten in de toekomst te voorkomen.

Omdat er enorm veel besteld is, hebben we alle bestellingen van deze taart helaas moeten annuleren. U heeft hierover inmiddels een emailbericht ontvangen. We vinden het heel erg vervelend dat dit is gebeurd. De fout ligt bij ons en is zeker geen opzet geweest.

Het toeval wil dat HEMA vandaag precies 85 jaar bestaat. Daarom bieden we u 1 gratis bosvruchten clafoutis taart aan. Wilt u deze graag, dan moet u deze tussen nu en 14 dagen opnieuw via hema.nl bestellen. U ontvangt morgen per email een voucher voorzien van een unieke code, die bij onze kassa wordt gescand. U krijgt deze taart dan gratis mee.

Vergeet u niet de voucher met code te printen en de bevestigingsemail van de bestelling mee te nemen naar de winkel wanneer u de taart gaat ophalen.

Excuses voor het ongemak en wij hopen dat de taart u mag smaken!

Met vriendelijke groet,
HEMA

Ergens heb ik toch het gevoel dat er iets niet klopt. Is dit niet gewoon een hele slimme reclamestunt geweest?
Anyway, vandaag moest ik toch in de buurt van een Hema zijn en heb ik de taart opgehaald. De kinderen vonden hem lekker, Patrick en ik vonden hem niet te eten 😉
Dit is het taartje